everything in me is small, except me.


me.


say love! say love!.
strikeitalicbold

run.


oh wait, tagboard if you have one.

friends
who'? ,


link
link
link
link
link

thanks
© * étoile filante
inspiration/colours: mintyapple
icons: cablelines
reference: x / x

past
04/22/08
05/01/08
05/04/08
05/05/08
05/06/08
05/09/08
05/10/08
05/11/08
05/13/08
05/16/08
05/17/08
05/19/08
05/21/08
05/24/08
05/27/08
05/31/08
06/05/08
06/12/08
06/13/08
06/28/08
07/15/08
08/02/08
08/16/08
08/20/08
08/30/08
09/16/08
10/12/08
11/07/08
11/20/08
11/26/08
11/30/08
12/03/08
12/16/08
12/19/08
12/29/08
12/30/08
12/31/08
01/03/09
01/12/09
01/26/09
02/06/09
02/07/09
02/15/09
02/23/09
03/07/09
03/12/09
03/17/09
05/06/09
06/06/09
09/08/09
10/20/09
11/27/09
03/10/10
04/04/10
05/11/10
06/08/10
06/26/10
08/30/10
09/16/10
09/20/10
09/23/10
09/30/10
10/14/10
10/25/10
11/14/10
11/18/10
11/20/10
11/23/10
11/28/10
12/03/10
12/08/10
12/10/10
12/15/10
12/24/10
01/02/11
01/06/11
01/25/11
01/29/11
02/06/11
02/10/11
02/14/11
02/15/11
02/18/11
02/20/11
03/07/11
03/10/11
04/21/11
07/08/11
09/17/11
12/31/11
title: jangan hilang satu satu
date: 31 December 2011
time:5:26 PM





Ini hari, masih sama,

bukan terakhir bukan, juga yang sama,
bak kata orang, ini jajan, tapi bukan,
ini gula gula, kadang rasa manis,
kadang rasa masam, 
tapi akhirnya cair.


Assalamualaikum, buat kali lama nya aku tak hupdate ini belog. bukan saja, tapi memang sengaja. memang ada yang dah tertulis dalam minda apa nak direka, tapi ini hanya hakikat yang aku tak pandai menaip, apatahlagi berkata-kata, sebab itu lah aku diam. memang aku diam.

now lets go on to another year. bukan beza tuka hujung je bila tulis tarikh, tapi harap ada benda, bak kata
biar hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini.

dan sekarang. mari kira apa yang masih kita beruntung dan masih kita terima rugi darinya. aku dah habis diploma. aku dah habis rasa belasan. tapi aku masih lagi ada teman. walaupun dalam 11'  ini punya lama aku kumpul untuk ia untuk mengembirakan. tapi ada juga berbalah. bukan kawan itu senyum. dan bukan senyum itu senang. kenapa? ragukah mereka tentang kita yang masih bukan kanak-kanak. mereka kanak-kanak pun reti rasa senyum itu. tapi aku rasa mereka lupa. lama-lama kenal bukan lama-lama senang. tapi rasa beban. kawan itu takpa beban. sebab itu kawan. aku harap kita dengar.

sekarang masa muda. aku banyak lupa. aku memang biasa saja. tapi masih tetap aku simpan dari empat jadi dua satu satu. tersenyum aku kalau hasrat kalau itu menjadi dua dua. aku memang suka bahasa yang tak semua paham. biarlah rahsia siti kata. :)

kini, kita dah besar, makin kita besar makin kita lupa. kita ada tuhan yang segala. kita punya tak ada apa. ingat itu. walau mana besar pun kita, mana kecil ke kita. kita masih bole kena pijak dengan-nya

sekian, merapu alam minda pendek aku.
selamat tahun baru.
2012

dua belas dua sebelas dalam sebelas jangan beralih dari diri kamu sendiri.

wassalam.




comment? / top


title: celupar terus lapar
date: 17 September 2011
time:1:00 AM
Bismillah.
Hari indah hari bahgia. 
sudah jumaat tapi masih sabtu
kau ingat kau satu? sejuta?
tak ada sesiapa yang mampu berkata
milik tuhan ini hanya dia
dia mahu buat apa
memang kun kata-nya
sesungguhnya kau benci
kau hina kau maki 
kau yang buat begini
aku tak tahu kenapa
dan haruskah aku benci kenapa
buat sebabnya aku mahu
aku mahu selepasnya
maaf itu mudah
tapi maaf itu payah
percaya lah kataku.
itu lagu.
aku masih cari cari
nanti nanti, betulkah kata hati
aku tak tahu, macam ia katanya
katanya lain tidak. besar lagi ia.
memang aku suka berkata
yang lama juga, penantian
tapi hari yang suram juga kena
kenapa? ini coretan manusia gila
gila itu konklusif yang pasif itu jiwa
kau harus cari. bukan kau sepatutnya
aku.


comment? / top


title: Biarkan aku habis baca.
date: 08 July 2011
time:2:44 AM
Assalamualaikum,
kau tahu apa, 
kau banyak bicara,
tapi kau juga bawak cerita
sebab kau tahu juga
lama sudah
kini hampir mudah
tapi jangan ingat benda senang
akan senang
benda nyata
tampak lurus
kau masih muda
aku pun ingin juga
tapi kita memang berbeza
hal yang juga nyata
bukan kita tapi semua
fikir dua kali bisa percaya
kau silap lagi
kau buat aku silap lagi
tapi tak tahu kenapa
silap itu bawak perubahan
bawak sesuatu
yang senang.
Alhamdulilah
terima kasih mak ayah
terima kasih semua.
hidup bukan senang untuk senang
bukan senang untuk susah
semua tak senang
kita harap habis nanti
tahulah nanti
tak berapa lama lagi.



//ps. kali ini betul2 lama merepek aku tak post. sudah berkali ingin post, asik jadi draft kerana akal pendek. lupa itu ini. haih. syukur dengan nikmatNYA. kita susah sekarang yang nanti bukan senang. :D


comment? / top


title: taip senang penat bulan ini
date: 21 April 2011
time:6:38 PM
ketik-ketik wah nya keyboard 
kadang nya salah di backspace padam didelete
kan aku penat dengan karenah nya
sana salah sini salah
kan dengar teliga terus ke mulut
jangan jangan 
satu itu kadang dusta 
biarlah ramai bak nya damai
jangan percaya
kamu sini kamu kemari
biarkan aku habis matlamat ini
percaya kataku ini
kerjar biar dapat jangan hanya menyempat.

assalamualaikum wbt.
cerita aku yang dah lama tak bercerita, haih. hidup kalau tak mengeluh aku ini tak salah, tak pa tuhan tak marah kalau kita mengeluh terhadap yang tak betul dan cuba menyelesaikn dengan cara yang betul. alhamdulilah manis betul ayat aku nih, kenapa lah ayat manis di keyboard di mulut jadinya masam. kang kita hidup bermatlamat, kang juga lah kita kejar matlamat itu.hmm.

"nang pu ti nang, kui pu ti kui"

maaflah lama tak bercerita sampai cerita apa nak dicerita lupa. = =


comment? / top


title: mengapa,
date: 10 March 2011
time:8:53 PM
sedang hilang warna itu jangan lari kau lesap baru aja tak lama sudah ada rasa sudah ada watak ada jugak persoalan ada jugak harapan. kan hilang bukan senang bukan "leave it and take it easy". kan tak lama kan tak sudah kan ada musibah kan ada terbitnya. Jangan hilang ianya bukan senang




comment? / top


title: theHEM-PI-HES.
date: 07 March 2011
time:7:22 PM




assalammualaikum.
haha. ini bukan surat rasmi. tetibe ade logo mps kt atas 2uh. hahah
weeeeeee.  dah lama dahh weeeee. tak weeeeee. hahah. mcm orang gila, nak weeee weeee. okay, aku dah start sems baru, dah dah. dah jadi warga MajlisPerbandaranSelayang, haha. bukan aku lari dari U, tp praktikal kt sni yang mcm hampeh tak ber'elaun. hahah. sian gila buat kerja gila2 tak dapat hape. tak yang penting ilmu eh. waaa poyo lah mamat nih. hahha. tapi nway dah terima sini syukur lah, kerja kne bangun pagi, pkul 7.30 dah kena vroom vroom naik moto pegi kerja. dah la jauh. lalu hutan rimba templer plak tuh, sejuk gaban la pagi hari. heh, tp bgus jgak. bleh training masalah elegik sejuk aku nih, haha. pelik tak. elegik sejuk. bukan elergic pun sbnrnye pun. tp ketidaktahanan aku pada kesejukan. well, (i hate aircond "sometimes") hahahah..

dari tingkap opis. :)

hokey, MPS, majlis perbandaran selayang, first day, pkai kemeja merah darah, seluar hitam, trus datang, tp disebabkn ak tak dapat pape surat, ak datang la pkul 9.30pg. hahah. tp sbnr nye kne pkul 8. tp sebab alasan aku yang munasahibah 2uh. kakak yang handle aku tuh pun tak kesa. hahah. dtg2 dpn meja dye. dah la tak tau nk ckp hape. last2 ak kne campak kt bgian Unit Selengara Bangunan, hehe. name nk hebat kan. tp sbnr nye name senang dye maintanence bangunan. haha. aku punya la ingt kerja aku kt bangunan MPS 2uh je.. rpe nyee.. mak hoi.. outstation, outstation pegi pasar, stadium.. bla2..hahah. kerje buat wiring, plumbing, airconing. hahah. byk jugak aku blaja. n kt stuh jgak ak knl bdak2 poli n ikm (kemahiran mara) hehe. ade 5 org. 2bertudung3berokok. haha. the new friend doh. best lpk ngn dwg, smpoi pun smpoi. ligat pun ligat,. hahha. tp masalahnye ak skg nih, ak dlm bhgian mainatainence neh tak tau nk merepot kn ape blek kt leecture aku sbb course ak nih tak hade kene mengene ngan maintainence nih. janji rock je laa camni.. hahha
the new mate's buat kerja. aku buat jugak tapi blakang kamera okay :)


hokey lagi, next week byk program.. yehhaa. kenduri hari sabtu, naik bukit hari ahad. full weekends next week. cant wait :)


comment? / top


title: mecarut edisi sabtu malam minggu
date: 20 February 2011
time:2:11 AM
nasi lemak, bilis sekor,
nasi lemak, berbilis bilis
ranyah habis, kacang tak habis,
kan berkata hancur, salah pun hancur
kala ia biarkan saja, kan hidup perlu santun
jangan selang dengan panasnya batu
karang batu dibilis bilis, kang padahnya
3 hari, senyap tak elok, tuhan tak suka,
kita bukan siapa, kita bukan apa apa
yang apa hanyalah kita,
kita sini saja, kang bumbung retak
bocor hancor,
karang bocor hancor lebur,
ya ALLAH tolong lah,
kita manusia, bukan semua sama
walaupun mmg dijadikan sama,
karang hilang cara
hilang kata
aku tak suka
selalu aku terima
selalu aku accept saja
tak kala aku tak
kang dilibas macam tali pinggang
lama dah tak rasa, hmm. 
dulu kala, waktu bongkar semua
tolonglah jika, berdiam saja,
ingat 3 hari aja. jangan kau bertambah duka.
aku tak suka, aku tak suka,
bak kata batu yang suam
jangan ditambah bara.
memang kalau di terbang
tak imbang
tak senang
kang jatuh di atap
kang lobang di atap
kalau lobang pun
tampung baldi itu
tampung air nya itu
kita memang tak satu
tapi kita boleh. 
aku suka itu.
senyum lah. kita bukan lama.




comment? / top


title: when the world seems ok, its not.
date: 18 February 2011
time:2:40 AM
when you already done, you have something you will regrets.
such as me. :)

Today officially i'am done with 3rd last semester of my diploma.
who aren't happy with that, off course me.
step by step my age become older,
and i'am became more matured to handle the thing that prepared for me.
and i still hold on the philosophy of mine.
that are, secret to me. life is more beautifully when you have thing to stand off.\
and even it's not, just kept syukur in your lips.
its a blessing
fix me.

and 
i'am so wanted for next semester industrial training job.
so someone, please-lah. accept me.
as 3 idiots says:

Your Majesty, thou art great
Accept this humble offering

but still then, i'am not a yes-man.
i have my no-words too.
but still you are beautiful
alhamduliilah
bersyukur atas nikmatnya


comment? / top


title: selawatlah keatasnya.
date: 15 February 2011
time:7:59 PM
you are the light 
you are appoint by him
we are following you
you are the one,
from 25 other
i'm in under,
:) help me with you guidance 



salam maulidurasul.
selawat keatasnya.


comment? / top


title: he is the messenger, light upon him
date: 14 February 2011
time:7:57 PM
|Salam Maulidur Rasul|



comment? / top